Aperitiv, Cu ciuperci, Cu hribi, Cu legume, De post, Gustare

Zacuscă cu hribi și vinete

Cand imi e pofta de zacusca imi cumpar ingredientele necesare si imi fac o porție bună.👌☺️ De data aceasta am ales sa fac cu hribi pentru ca am la congelator, vinete și ardei copti. Așa ca daca iti este pofta de zacusca și nu ai apucat sa faci în toamna, dacă ai hribi sau alte tipuri de ciuperci la congelator am o reteta delicioasa. 😋😉

Zacuscă cu hribi și vinete

Ingrediente:

  • 1 kg hribi decongelați
  • 2 kg ceapa
  • 1,3 kg morcovi
  • 1,7 kg vinete
  • 4 kg ardeii roșii
  • 800 g bulion
  • 700 ml ulei
  • frunze de dafin
  • sare

💠 ceapa si morcovi au fost cantarite curatate ;

Mod de preparare :

Coacem ardeii si vinetele la cuptor, le intoarcem pe toate partile , le curățăm de coajă după ce se racesc și le punem deoparte. Vinetele le lăsăm la scurs.

Ceapa o tocam la robot și o punem la calit cu 500 ml ulei . Lasam pana devine transparenta, apoi adaugam și morcovul dat tot la robot si lasam la foc mic, amestecând din când în când pentru 10-15 minute. Adăugați o lingura de sare.

Adaugam hribi, ardeii si vinetele tocate, punem și restul de ulei, sare și le lăsăm la  foc mic pentru aproximativ 4 ore. Amestecam din cand in cand sa nu se arda.

La sfarsit  adaugam bulionul, amestecam ușor și mai lăsăm aproximativ o ora. Trebuie sa stea la foc pana uleiul se ridica la suprafata. Atunci zacusca este gata. O punem in borcane curate si le acoperim cu prosoape până se răcește.

Sa aveti poftă 😋😉👌!

💠dacă voi aveți răbdare sau nu aveți un robot puteți toca mărunt toatellegumele cu un cuțit 😉

💠folosiți o oala destul de încăpătoare de 12 kg. Eu nu am avut și a trebuit sa împart compoziția. 🙈

 

Bună!! 🙂 🙂 Iţi multumesc pentru vizită!  🙂 Comentariile sunt bine-venite. 🙂 Dacă  îți plac şi te-au inspirat preparatele mele, poți sa ma urmaresti  pe pagina de facebook “Gatesc cum imi place”,   iar dacă vrei sa primești rețetele mele, imi poți da un Follow (e important sa iţi scrii adresa de e-mail daca vrei sa primesti noile retete). 😉 😉

2 thoughts on “Zacuscă cu hribi și vinete”

Leave a comment