Feluri principale

Ciorbă rădăuțeană

imag0334_1.jpg

Ingrediente:

  • 600g piept de pui
  • 2 morcovi
  • 2 ardei
  • 2 tije de ţelina verde
  • 1 bucată de rădăcină de ţelina
  • 1 praz (doar partea albă)
  • 1 ceapă
  • o legătură de leuștean
  • 5 fire de pătrunjel
  • 2 lg de ulei
  • 600g iaurt grecesc
  • 1 gălbenuș
  • sare

Ciorbă rădăuțeană

Mod de preparare:

Pentru inceput fierbem pieptul de pui cu apă şi puțină sare împreună cu tija de la ţelina verde.

Ceapa, ardeii si prazul le tocăm mărunt, iar morcovul şi rădăcină de ţelina le dăm pe răzătoarea mică. Aceste legume le călim cu două linguri de ulei şi 100ml apă la foc mic până se  inmoaie.

Scoatem pieptul de pui  şi îl tăiem şuviţe subțiri. Strecurăm apa în care a fiert carnea şi punem deoparte tija de ţelină (eu nu am folosit-o).

Ciorbă rădăuțeană

În zeama strecurată punem pieptul de pui şi legumele călite şi lăsăm la foc mic.

Într-un bol mare punem iaurtul şi gălbenușul şi amestecăm bine cu ajutorul unui tel. Treptat adăugăm cate un polonic din zeama de la ciorbă amestecând continu (astfel evitam sa se taie ciorba, iaurtul se strange la temperatura mare). Apoi punem totul în oala cu ciorbă si adăugăm  leusteanul şi pătrunjelul tocate mărunt. Mai lăsăm sa dea un clocot, iar dupa 5 minute stingem focul.

 

**folositi ardei rosu , da putina culoare la ciorba (eu nu am avut si am folosit ce am avut)

**daca va place mai acra ciorba mai adaugati zeama de lamaie, bors sau otet, ce va place mai mult. Ciorba va fi deja acra de la iaurt.

3 thoughts on “Ciorbă rădăuțeană”

Leave a comment