Aperitiv, Cu carne, Curcan, Feluri principale

Răcituri (piftie) din curcan

Răcituri sau piftie, o rețetă tradițională de sărbători și nu numai. 😍 E pentru prima dată când încerc răcituri din curcan, practic prima oră când încerc răcituri din pasăre 😁. Am avut o aripă, care este destul de mare și mi-au ieșit două castronașe 😋😊. Îndeajuns să îmi potolesc pofta de răcituri. 😉😋 Am folosit și puțină gelatină, ca să fiu siguă că se leagă. Este foarte gustoasă și chiar fără grăsime. 😋😋😉

img_20190430_132953.jpg

Ingrediente:

  • 1 aripă de curcan
  • 10g de gelatină +50ml apă
  • 4 căței de usturoi
  • sare
  • piper

Modul de preparare este la fel ca și racitura de porc.

Tăiem aripa în două și punem la fiert într-o oală în care punem apă și puțină sare (apa trebuie să fie cu 1cm-2cm deasupra cărnii). Lăsăm să fiarbă la foc mic pentru 2 ore, până carnea cade de pe os.

img_20190429_163456.jpg

După ce s-a fiert scoatem carnea, lăsăm să se răcească puțin, apoi o dăm jos de pe oase și o așezăm frumos în castronașe (eu am dat la o parte pielea pentru că mi se părea prea grasă 😉). Înainte sa pun carnea în castronașe eu am ornat cu pătrunjel și ardei roșu, dar nu este necesar.

Hidratăm gelatină : punem într-un bol gelatină și 50ml apă, amestecam bine și lăsăm câteva minute.

 

In apa care a fiert carnea punem usturoiul pisat, gelatina, potrivim de sare și piper și o strecuram.

 

Cu ajutorul unui polonic împărțim zeama în castronașe. Lăsăm să se răcească și apoi punem la frigider peste noapte.

Se poate servi cu hrean sau cu piper.

Poftă bună!!!!

img_20190430_133047.jpg

Bună!!   🙂 🙂 Iţi multumesc pentru vizită!  🙂 Comentariile sunt bine-venite. 🙂Dacă  îți plac şi te-au inspirat preparatele mele, poți sa ma urmaresti  pe pagina de facebook “Gatesc cum imi place”,   iar dacă vrei sa primești rețetele mele, imi poți da un Follow (e important sa iţi scrii adresa de e-mail daca vrei sa primesti noile retete) 😉 😉

1 thought on “Răcituri (piftie) din curcan”

Leave a comment